Hej Kofi på Kawinki!

Att African black soap blivit en stor trend inom tvålvärlden har nog ingen missat. Vi tog några ord med Kofi som driver Kawinki för att fråga mer om den härliga tvålen.

Vill du presentera vem du är? Mitt namn är Kofi, och jag är född och uppvuxen i Malmö med rötter från Ghana. Jag är ägare av varumärket Kawinki och har tidigare arbetat som processoperatör på ett av de största kosmetikaföretagen i Göteborg.

Vad fick dig att vilja arbeta med just African black soap? Jag har vuxit upp med African black soap och har upplevt de fantastiska egenskaper som denna tvål har. När jag arbetade som processoperatör och tillverkade tvålar, såg jag de skadliga kemikalierna som jag var tvungen att använda för att tillverka tvålar. Detta bekräftar att denna tvål är det självklara valet.

Vart tillverkas era tvålar & vilka är det som gör dem? Våra tvålar tillverkas på traditionellt vis i Ghana, enligt metoder och traditioner som har förts vidare i århundraden. Det är framförallt lokala kvinnor som står för tillverkningen, och genom samarbetet med större aktörer får dessa kvinnor en möjlighet att gynnas ekonomiskt och bevara sin kulturarv genom sitt hantverk. Ingredienserna inkluderar oraffinerat sheasmör, palm kernel oil , vatten, kokosolja och kakaopoddaska.

Hur skulle du förklara tvålens lödder? African black soap skiljer sig markant från vanliga tvålar när det kommer till löddret. När du använder denna tvål, kommer du genast att märka den unika känslan av dess lödder på huden. Till skillnad från vanlig tvåls lödder, som ofta kan kännas lätt och luftigt, har African black soap ett lödder som är mjukt, lent och rikt. Det känns som att huden omsluts av en återfuktande och skyddande hinna, vilket beror på de naturliga ingredienserna i tvålen som ger så mycket gott till huden. Det är mer än bara skum; det är en känsla av lyx och omsorg för din hud.

Vem skulle du rekommendera en African black soap till? Jag rekommenderar African black soap till alla, oavsett hudtyp. Denna tvål har många hälsofördelar att erbjuda, och huden är vårt största organ. Det är inte meningen att vi ska använda kemikalier på den, och denna tvål är helt naturlig.

Vad tycker du är roligast med ditt jobb? Det bästa med mitt jobb är definitivt att dela med mig av våra traditionella produkter och se hur mycket folk uppskattar och drar nytta av dem. Mötet med människor och att se deras glädje när våra produkter gör skillnad i deras liv, det är oslagbart!

Vad har du för framtidsplaner? Mina framtidsplaner inkluderar att utöka Kawinkis produktsortiment och göra Kawinki till ett globalt varumärke. Jag vill också engagera mig ännu mer med lokalbefolkningen i Ghana som tillverkar denna fantastiska produkt.

Har du ett tvålminne du hade velat dela med dig av? Jag har ett minne från när jag var liten som alltid får mig att le. Badskummet hade tagit slut, så i mitt unga sinne tänkte jag att alla black soap-bars vi hade hemma skulle vara en utmärkt ersättare eftersom de löddrade så rikligt. Det visade sig att jag inte bara hade skapat världens bästa bad, utan också använt upp alla tvålar! På den tiden kunde man inte enkelt få tag på denna magiska tvål här, så hela familjen fick klara sig utan tills vår nästa släkting från Ghana kom på besök. Jag måste säga att min hud mådde fantastiskt efter det badet, även om resten av familjen inte var lika nöjd med att vara utan deras älskade tvål ett tag!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Användning av cookies
Tvåla&Tvaga

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse när du besöker vår hemsida. Vi använder oss alltid av cookies som är nödvändiga för att hemsidan ska fungera korrekt. För att kunna göra vår hemsida ännu bättre vill vi gärna använda cookies för att samla in statistik, analysera vår trafik samt anpassa annonser. Läs mer i vår integritetspolicy.

Nödvändig

Nödvändiga cookies är helt avgörande för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innefattar endast cookies som säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen.

Statistik

Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.

Marknadsföring

Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för enskilda användare, och därmed mer värdefull för utgivare och tredjepartsannonsörer.